דארן גואינז
Command Shift 4
29.10.2015 – 19.12.2015
אני מתחיל בעבודה עם המחשב. בעצם, מאז ומעולם העיסוק שלי בציור החל בדיגיטלי, או לפחות זו הייתה נקודת המוצא שלי לפני כעשר שנים, כשהתחלתי לעשות אמנות. אני אוהב לומר "עם המחשב" במקום "על המחשב", שכן הדימוי שאני מייצר משקף במידה רבה את התוכנה שעימה אני בוחר לעבוד באותו הזמן.
את כל אותם שיבושים ומתארים גיאומטריים שאתם רואים בעבודות ניתן לייחס למחשב, שמבחינתי פועל במצב של 'טייס אוטומטי'. אני משתמש במחשב גם כמאגר לאיסוף תמונות, בעיקר מתוך האינטרנט ומספרי לימוד. ב'יבוא' של הדימויים הללו אל תוך עבודות הציור, אני מבקש להמחיש את תהליך העבודה שלי לצופה כרצף שהוא ליניארי.
חווית הגלישה מייצרת חיבורים שבמסגרות אחרות סביר להניח שלעולם לא היו מתרחשים. למחשב תחביר משלו, מאוד היררכי, של תצוגה בעמודים הממוספרים '1 2 3 4 5 6 7'. עם זאת, בתוך המבנה, "דבורת הדבש", יכולה למשל לחלוק את אותה קטגוריה ביחד עם "פחית סודה מתפוצצת" לצד "טבלת ערכי ליבה", וכן הלאה. זה נחמד בעיני.
הבחירה לעבוד על גבי הצד האחורי, המוטבע, של לוחות אקריליק באה להדגיש את הרעיונות שלעיל. המצע המרושת מאכלס את כל רובדי המידע שבציור תוך הוספת שכבה דקה, כמעט מינורית, של חומר המפרידה ביני ובין הדימוי, מאוד בדומה לצפייה במסך.
כשהציור מרגיש מוכן, אני מעתיק את הקובץ לכונן נייד ומעלה אותו בתוכנת CNC, כדי לבצע חריטה על גבי לוח האקריליק. לשם כך, הדימוי צריך לעבור תחילה המרה מרשת של פיקסלים, ושרטוט מחדש כמערכת של קווי מִתאר לחיתוך. בשלב זה אני בדרך כלל נותן לתוכנה לעבד בעצמה את מבנה ההמרה, באמצעות איתור הקווים שבדימוי, וחישוב של המרחקים ביניהם.
זה גם השלב שבו הציור עשוי להשתנות באופן דרסטי.
קיימות כמה טכניקות שבהן אני פועל לאחר שיש בידיי את הדימוי החרוט. לאחרונה אני עובד הרבה עם משטחי יציקה, ובייחוד כאלו הנושאים עדויות מתהליכים קודמים בסטודיו, סוג של חותם אוטוביוגרפי. לדוגמא, כמה מהעבודות בתערוכה הן יציקות של חומר הגומי אשר שימש אותי בפרויקט הציבורי שעשיתי בניו יורק.[1] רציתי להעביר לתוך הציורים באופן פיזי את רשמי הצעדים שנאספו על גבי משטחים אלה לאורך למעלה משנה, חלון למציאות שבחוץ מתוך המרחב הדיגיטלי של עבודתי.
דארן גואינז, אוקטובר 2015
דארן גואינז (נ. 1984), בוגר לימודי צילום, הדפס ותולדות האמנות, אוניברסיטת צפון קרוליינה, שרלוט (2009). בין התערוכות שבהן הציג נכללות Whitcher Projects, לוס אנג'לס (2014), Invisible Exports, ניו יורק (2014), Small Black Door, ניו יורק (2012) ו-Artspace, ראלי, צפון קרוליינה (2010). עם סיום לימודיו התקבל גואינז לתוכנית הרזידנסי ב-McColl Center for Visual Art, שרלוט, צפון קרוליינה (2009-2010), ובהמשך הוזמן ליצור עבור המרחב הציבורי במבחר פרוייקטים בניו יורק ובשרלוט, צפון קרוליינה. גואינז חי ופועל בלוס אנג'לס. Command Shift 4 הינה תערוכת היחיד הראשונה של גואינז בגלריה חזי כהן.
[1] דארן גואינז, Workout A (Dance), 2013. לתיעוד משולב-מיצג של העבודה, אשר הוצבה בסאני-סייד, קווינס: www.youtube.com/watch?v=Wikf0R4r9n4